+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Τε 06.07 2022

Οι εξετάσεις τύπου PISA οξύνουν τις ανισότητες στα σχολεία

Οι εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και έχουν επιλεγεί 6.000 μαθητές σε όλη τη χώρα από 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια…

Οι εξετάσεις τύπου PISA οξύνουν τις ανισότητες στα σχολεία

Έντονες είναι οι διαμαρτυρίες των ενώσεων Γονέων Μαθητών των δήμων Ηρακλείου και Χανίων, σχετικά με την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να διεξάγει σε εθνικό επίπεδο τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA.

Σύμφωνα με την Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Ηρακλείου, τέτοιου τύπου εξετάσεις, ειδικά στην κρίσιμη ηλικία της αποφοίτησης από το Δημοτικό, δεν είναι ελληνική πατέντα, αλλά εφαρμόζονται διεθνώς και σαν στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

Όπως επισημαίνεται, «έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών , πολλώ δε μάλλον δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις αποτυπώνει, παγιώνοντάς τες».

«Εμείς, οι γονείς δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους», αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Μαθητών του Δήμου Ηρακλείου.

Από την πλευρά της η Ένωση Γονέων Μαθητών του Δήμου Χανίων τονίζει ότι «οι διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA, σε συνδυασμό με τη λεγόμενη «αξιολόγηση» και τις υπόλοιπες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα των τελευταίων ετών, αποτελούν κομμάτια του ίδιου παζλ: της κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθητών, της όξυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων».

«Εμείς οι γονείς όμως δε θέλουμε και δεν παλεύουμε για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια. Για ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών. Για ένα σχολείο που θα υψώνει πελώρια τείχη απέναντι στα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Γι’ αυτό έχουμε χρέος να αντισταθούμε απέναντι στη νέα προσπάθεια του Υπουργείου», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων Μαθητών του Δήμου Χανίων.

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon