+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Πε 29.09 2022

Λιγότεροι οι διορισμοί Φυσικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Επιστολή απέστειλε ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Κρήτης…

Λιγότεροι οι διορισμοί Φυσικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Όπως τονίζεται στην επιστολή των Φυσικών, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο αριθμός των μόνιμων θέσεων Φυσικών είναι δυσανάλογα μικρός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες και τις μαθησιακές απαιτήσεις του μαθήματος σε Γυμνάσιο και ειδικά στο Λύκειο.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι ο τρόπος τοποθέτησης των νεοδιόριστων ΠΕ04 πριν λίγους μήνες έγινε με λάθος τρόπο. Πολλές διευθύνσεις εκπαίδευσης σε όλη την χώρα, προσπάθησαν να τοποθετήσουν τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων από τις υπόλοιπες ειδικότητες Φυσικών Επιστημών χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από την νομοθεσία διαδικασία για την απόκτηση οργανικής θέσης (12 ώρες στο μάθημα Α ανάθεσης κάθε ειδικότητας για την τοποθέτηση σε οργανική θέση).

Έτσι, καθηγητές χωρίς πτυχίο Φυσικής τοποθετήθηκαν σε οργανικές θέσεις, λαμβάνοντας υπόψη την δυνατότητα διδασκαλίας της Φυσικής ως μάθημα Β ανάθεσης.

Τέλος, ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης καλεί τους αρμόδιους σε κάθε επίπεδο να μεριμνήσουν, ώστε να υπάρξει ο κατάλληλος αριθμός αναπληρωτών Φυσικών για να καλυφτούν οι ώρες Φυσικής κυρίως από Φυσικούς.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Ύστερα και από τους τελευταίους διορισμούς εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο αριθμός των μόνιμων θέσεων Φυσικών είναι δυσανάλογα μικρός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες και τις μαθησιακές απαιτήσεις του μαθήματος της Φυσικής σε Γυμνάσιο και ειδικά στο Λύκειο.

Έχουμε επισημάνει ξανά ότι ο τρόπος τοποθέτησης των νεοδιόριστων ΠΕ04 πριν λίγους μήνες έγινε με λάθος τρόπο. Πολλές διευθύνσεις εκπαίδευσης σε όλη την χώρα, προσπάθησαν να τοποθετήσουν τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων από τις υπόλοιπες ειδικότητες Φυσικών Επιστημών χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από την νομοθεσία διαδικασία για την απόκτηση οργανικής θέσης (12 ώρες στο μάθημα Α ανάθεσης κάθε ειδικότητας για την τοποθέτηση σε οργανική θέση). Καθηγητές χωρίς πτυχίο Φυσικής τοποθετήθηκαν σε οργανικές θέσεις, λαμβάνοντας υπόψη την δυνατότητα διδασκαλίας της Φυσικής ως μάθημα Β ανάθεσης.

Για εμάς αυτό που έχει σημασία είναι κάθε μαθητής και μαθήτρια να έχει την δυνατότητα να διδαχτεί κάθε γνωστικό αντικείμενο με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα. Για αυτό είναι αναγκαίο η Φυσική να διδάσκεται αποκλειστικά από τους Φυσικούς ειδικά στο Λύκειο, όπως άλλωστε και τα μαθήματα των υπολοίπων ειδικοτήτων από τους συναδέλφους της αντίστοιχης ειδικότητας. Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο σε κεντρικά, όσο και σε περιφερειακά δημόσια σχολεία είναι ζήτημα εθνικού συμφέροντος και η πολιτεία οφείλει μέσα από τις δράσεις της να κινηθεί με αποφάσεις πάνω σε αυτό το πλαίσιο. Η εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων απαιτεί εκπαιδευτικό προσωπικό, που θα έχει τα γνωστικά εργαλεία για να μπορεί να ανταποκριθεί.

Ο μικρός αριθμός νεοδιοριζόμενων Φυσικών τόσο για το 2021 (87), όσο και για το 2022 (57) σε συνάρτηση με τις προβλεπόμενες ώρες Φυσικής με βάση τα αναλυτικά προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα, ώστε ο αριθμός αναπληρωτών ΠΕ04.01 να είναι αντίστοιχος των πραγματικών αναγκών. Σημειώνουμε ότι η Φυσική τόσο στο Γυμνάσιο, όσο και στο Λύκειο είναι το μάθημα με τις περισσότερες ώρες σε σχέση με τα άλλα μαθήματα των ΠΕ.04 (5 και 12 ώρες αντίστοιχα) και η Φυσική είναι η ειδικότητα με τις λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ειδικότητες των ΠΕ04, ενώ ταυτόχρονα οι αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων είναι αρκετές.

Καλούμε τους αρμόδιους σε κάθε επίπεδο να μεριμνήσουν, ώστε να υπάρξει ο κατάλληλος αριθμός αναπληρωτών Φυσικών για να καλυφτούν οι ώρες Φυσικής κυρίως από Φυσικούς. Ο Σεπτέμβριος πρέπει να βρει τα σχολεία έτοιμα, όχι μόνο σε επάρκεια προσωπικού, αλλά και σε σωστή επιστημονική επάρκεια του κάθε διδάσκοντα».

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon