+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Πα 12.08 2022

Γιατί επανέρχεται η κουβέντα για τα μέσα σταθερής τροχιάς;

Για να επανέρχεται στο δημόσιο διάλογο ξανά και ξανά και μάλιστα από τόσους πολλούς το θέμα των μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη ίσως τελικά να μην είναι και μια τόσο “γραφική” ιδέα αλλά μάλλον… κοινή λογική!!! Και κυρίως πιθανή “λύση” για μια ανάγκη…

Γιατί επανέρχεται η κουβέντα για τα μέσα σταθερής τροχιάς;

Δεν έχει περάσει μήνας από τότε που ο πρώην Δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας επανέφερε με σχετική ανάρτηση του στο facebook την συζήτηση για την δημιουργία σιδηρόδρομου στην Κρήτη και τώρα φαίνεται η κουβέντα να “ανάβει” ξανά και έρχεται να εμπλουτιστεί και με νέες ιδέες για τραμ στο Ηράκλειο, για προαστιακό από το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο και πάει λέγοντας.

Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Το 2018 ο πρώην Δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, είχε κάνει συγκεκριμένη πρόταση για απαλλοτρίωση χώρου παράλληλα στη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ με σκοπό τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς. Πίσω στο 2022, πριν από ένα μήνα ο κ. Βάμβουκας ανεβάζει ανάρτηση στο facebook με τίτλο “Ήρθε η ώρα για μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη”.

Αυτή η ανάρτηση του πρώην Δημάρχου Χανίων ήταν αρκετή για να “ανάψει” το θέμα του τρένου ξανά. Και βέβαια ο “δικός” μας ο Μάριος Διονέλλης πήρε χαμπάρι την κινητικότητα αυτή και μας θύμισε το ζουμί που κρύβεται στο θέμα των μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη.

Μπορείτε να δείτε το σχετικό θέμα – παρέμβαση στον σύνδεσμο: Για πόσο θα εμποδίζετε το τρένο στην Κρήτη;

Εμάς δεν μας αρέσει να περιαυτολογούμε και να περηφανευόμαστε για τα στατιστικά μας, που είναι άλλωστε και κακή πρακτική μάρκετινγκ, αλλά τώρα θα κάνουμε μια εξαίρεση για να αναφέρουμε πως οι αρκετές δεκάδες χιλιάδες αναγνώσεις του συγκεκριμένου θέματος μας έκαναν να πιστέψουμε πως το θέμα “τρένο στην Κρήτη” είναι όντως ένα σημαντικό θέμα που απασχολεί αρκετούς Κρητικούς.

Και επειδή οι περισσότεροι που μας διαβάζουν προέρχονται από το Ηράκλειο, η κουβέντα, όπως διαπιστώσαμε και από τα σχόλια που δεχτήκαμε στα social, δεν άργησε να πάει και στο τραμ εντός Ηρακλείου, αλλά και σε ένα μέσο σταθερής τροχιάς για την σύνδεση Ηρακλείου με το νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Λίγες ημέρες μετά την κουβέντα – πρόταση Βάμβουκα και το σχετικό “πουσάρισμα” της από εμάς εδώ στο cretanews, “έσκασε” και δεύτερη πρόταση για μέσα σταθερής τροχιάς, αυτή από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Δείτε εδώ το σχετικό: Νέα πρόταση για μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη

Προφανώς και δεν ανακαλύψαμε τον τροχό, όπως μπορεί να αισθάνονται κάποιοι που βγάζουν μια “είδηση” πρώτοι λες και έχει καμία σημασία αυτό. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για μια σκέψη ή ακόμα καλύτερα για ένα όνειρο. Διότι ένα project όπως το “τρένο στην Κρήτη” ή το “τραμ στο Ηράκλειο” ή το “προαστιακός Ηράκλειο – Νέο Αεροδρόμιο” μόνο ως όνειρα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν στην Ελλάδα. Ή και ως… ανέκδοτο που λέει και ο “δικός” μας ο Γιάνης Ζωράκης!

Γιατί όμως όνειρα; Γιατί εδώ δεν έχουμε καλά – καλά ένα δρόμο της προκοπής που να συνδέει τις 3-4 μεγαλύτερες πόλεις του νησιού. Γιατί μετά από κουβέντα 30-40 χρόνων αποκτήσαμε έναν δρόμο που να συνδέει το Ηράκλειο με την Μεσαρά. Και δεν προλάβαμε να τον χαρούμε 1-2 χρόνια και τον κατάπιε η βροχή.

Αμ το άλλο; Φτιάχνουμε νέο αεροδρόμιο πάνω σε ενεργά ρήγματα και μάλιστα χωρίς καν τις απαραίτητες και αναγκαίες σεισμικές έρευνες – μελέτες. Ουρλιάζουν οι ειδικοί επιστήμονες αλλά η επίσημη πολιτεία αλλά και τα ίδια τα “μεγάλα” τοπικά ΜΜΕ (που ως εκ του θαύματος τώρα μας μιλάνε και για τα τρένα και για τα τραμ, κατευθύνοντας “πονηρά” το θέμα κυρίως προς το τρένο σύνδεσης Ηρακλείου – νέου Αεροδρομίου, γιατί άραγε; Τα άλλα τρένα δεν τους αρέσουν τόσο;) δεν βρίσκουν 2 γραμμές να γράψουν και να σηκώσουν το θέμα ψηλά μήπως και γίνει τίποτα καλύτερο για την προστασία των πολιτών αλλά και του ίδιου του έργου.

Δείτε εδώ το σχετικό: Ακούει κανείς για το Καστέλλι;

Και το ακόμα καλύτερο; Όχι μόνο φτιάχνουμε νέο αεροδρόμιο σε αμφιλεγόμενη εκ της φύσεως και των δυνάμεων της περιοχή, αλλά εξίσου προβληματική θα είναι και η οδική του σύνδεση με τον ΒΟΑΚ. Οι “αρμόδιοι” την έχουν χαρακτηρίσει και ως “ακατάλληλη” και ζητούν να αλλάξει η χάραξη…

Δείτε τα σχετικά παρακάτω: Ακατάλληλη η σύνδεση για το νέο αεροδρόμιο

Οπότε με βάση όλα τα παραπάνω, πόσο σοβαρά μπορούμε να πάρουμε ένα projet τρένο – τραμ – προαστιακός στην Κρήτη; Μάλλον, καθόλου.

Είναι όμως αυτή σωστή αντιμετώπιση; Ξεκάθαρα όχι. Διότι αν μέναμε ως κοινωνίες και ως άνθρωποι στο να κοροϊδεύαμε και να γελάγαμε με όσους έκαναν όνειρα και να τους θεωρούσαμε γραφικούς ίσως και να μέναμε ακόμα σε… σπηλιές. Οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις και τα πιο σπουδαία επιστημονικά επιτεύγματα σε τούτο τον κόσμο από την ιδέα κάποιου ονειροπόλου δεν ξεκίνησαν άλλωστε;

Και εδώ δεν μιλάμε για κάποια σπουδαία ανακάλυψη. Μιλάμε για ένα τρένο. Ένα από τα πρώτα μέσα μεταφοράς.

Και το γεγονός ότι αυτό το για πολλούς “όνειρο” επανέρχεται στο δημόσιο διάλογο ξανά και ξανά και μάλιστα από τόσους πολλούς δείχνει τελικά ότι ίσως και να μην είναι και τόσο… “όνειρο” αλλά μάλλον μια ιδέα που κινείται σταθερά προς την κατεύθυνση της… κοινής λογικής και αντίληψης!!!

Και βέβαια για να έχουμε φτάσει να το συζητάμε και τόσο έντονα το τελευταίο διάστημα σημαίνει πως υπάρχει και η ανάγκη. Τι ανάγκη; Ανάγκη για γρήγορες, ασφαλείς, οικονομικές και οικολογικές μαζικές μετακινήσεις.

Εδώ μας λένε ότι σε μερικά χρόνια η Κρήτη θα γίνει mega τουριστικό θέρετρο που θα υποδέχεται περισσότερους από 10 εκατ. τουρίστες ανά σεζόν. Πως θα μετακινούνται όλοι αυτοί; Με rent a car και λεωφορεία μόνο; Εδώ καλά καλά δεν χωράνε οι ίδιοι οι τουρίστες θα χωράνε και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τους; Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι η ανάγκη γίνεται ακόμα μεγαλύτερη;

Και αφού μάλλον με τους δρόμους δεν φαίνεται να τα πάμε και τόσο καλά στην Κρήτη, μήπως η λύση μπορεί τελικά να δοθεί με τα μέσα σταθερής τροχιάς;

Εδώ τολμούμε και κατασκευάζουμε αεροδρόμιο πάνω σε ενεργό ρήγμα το τρένο μας πείραξε;

Και όταν ένα όνειρο το “έχουν” πολλοί, αυτό γίνεται όραμα για το μέλλον. Ας κάτσουμε λοιπόν σοβαρά όλοι μας και να δοκιμάσουμε να το πραγματοποιήσουμε…

Μην το αφήσουμε να μείνει ένα “όνειρο θερινής νυκτός”!!!

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon