+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Κυ 14.08 2022

Για πόσο θα εμποδίζετε το τρένο στην Κρήτη;

Ένα μέσο σταθερής τροχιάς στην Κρήτη θα ήταν ασφαλέστερο, ταχύτερο και πιο οικολογικό. Για πόσο οι “αντίπαλοι” του θα το εμποδίζουν ή θα θεωρούν ως “γραφικούς” όσους αντιλαμβάνονται τα αυτονόητα;

Για  πόσο θα εμποδίζετε το τρένο στην Κρήτη;
Φωτογραφία από Rudy and Peter Skitterians από το Pixabay

Λοιπόν, είτε το θέλετε είτε όχι, το θέμα του τρένου στην Κρήτη έχει τεθεί και μάλιστα συναντά και τεράστια ανταπόκριση. Υπάρχει μεν ένα τοπικό κατεστημένο που επιμένει για δικούς του λόγους και συμφέροντα να αντιμετωπίζει ως «γραφικούς» όσους μιλούν για το συγκεκριμένο θέμα, όμως στην ουσία του το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό.

Αυτές τις μέρες γίνεται χαμός κάτω από την ανάρτηση του πρώην δημάρχου Χανίων Τάσου Βάμβουκα, που όντως εδώ και χρόνια (από το 2018) έχει κάνει συγκεκριμένη πρόταση για απαλλοτρίωση χώρου παράλληλα στη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ με σκοπό τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς. Τα σχόλια είναι θετικά και οι Κρητικοί δείχνουν να κατανοούν τα οφέλη από ένα τέτοιο έργο.

Όπως λέει ο πρώην δήμαρχος πρόκειται για ένα μέσο ασφαλές, οικολογικό, οικονομικό, γρήγορο και αναπτυξιακό (Ολόκληρη την ανάρτησή του και τα σχόλια μπορείτε να τη βρείτε εδώ).

Την ίδια πρόταση, από το 2019, έχει κάνει και ο Γιάνης Βαρουφάκης, μιλώντας εκτός των άλλων για τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και για μια ευκαιρία δημιουργίας εκατοντάδων θέσεων εργασίας.

Συχνά πυκνά το θέμα έρχεται και ξανάρχεται.

Ωστόσο κανείς, ούτε η ΝΔ, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ (ούτε φυσικά το ΠΑΣΟΚ επί των ημερών του) δεν το αντιμετώπισαν με την δέουσα προσοχή. Και τα πράγματα εξηγούνται:

Το τρένο «κόβει» δουλειά από τις βιομηχανίες αυτοκινήτων, από τις εταιρίες μεταφορών, από τα ΚΤΕΛ και τα ταξί, από τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα κτλ.

Συνεπώς, το τρένο έχει ισχυρούς αντιπάλους.

Αν όμως είναι ασφαλέστερο, ταχύτερο και πιο οικολογικό για πόσο θα μπορούν οι αντίπαλοί του να εμποδίζουν αυτό που ο κοινός νους αντιλαμβάνεται ως αυτονόητο;

* Υπάρχει βέβαια και εκείνη η απίθανη πρόταση για «εναέριο τρένο» που ήρθε το 2018 από Καναδά μεριά, αλλά στην ουσία δεν επρόκειτο για εναέριο αλλά για… αεριτζίδικο τρένο.

Η πρόταση Βάμβουκα για τρένο παράλληλα με τον νέο ΒΟΑΚ είναι πέρα για πέρα ρεαλιστική και υλοποιήσιμη.

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon