+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Τε 06.07 2022

Στροφή των Ευρωπαίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με την ACEA, ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν ηλεκτρικό όχημα, δίνοντας την τάση που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια.

Στροφή των Ευρωπαίων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν ηλεκτρικό όχημα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γίνει η δεύτερη επιλογή των οδηγών που αγοράζουν καινούρια οχήματα στην Ευρώπη.

Μέσα στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι και τα υβριδικά αυτοκίνητα, που βοηθούν την κατηγορία να αναρριχηθεί ακόμη υψηλότερα. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που κινούνται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια (BEV) αυξήθηκαν κατά 57% και των plug-in υβριδικών κατά 43%. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην ιστορία της αυτοκίνησης, καθώς μέχρι τώρα τα πετρελαιοκίνητα οχήματα βρίσκονταν στην δεύτερη θέση.

Έκθεση της ACEA αναφέρει ότι το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στις συνολικές πωλήσεις από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο μειώθηκε έως και 10 ποσοστιαίες μονάδες, δηλαδή από 27,8% σε 17,6%. Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή, δεδομένου ότι μόλις το 2015 αντιπροσώπευαν το ήμισυ των πωλήσεων.

Οι τρέχοντες κανονισμοί που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση προϋποθέτουν μια τελική μείωση των εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα κατά 37,5% έως το 2030, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπαθεί να επιταχύνει την εφαρμογή του στόχου μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία, απαγορεύοντας την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.

Ήδη σήμερα, όλο και περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων κλείνουν τα τμήματα ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και μάλιστα ορίζουν νωρίτερα ημερομηνίες για τη διακοπή των πωλήσεων αυτού του τύπου των οχημάτων. Αξίζει να θυμηθούμε, ωστόσο, ότι τέτοιοι μακροπρόθεσμοι στόχοι θα εξαλείψουν επίσης τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα από την αγορά, τα οποία επί του παρόντος αντιπροσωπεύουν έως και το 40% των πωλήσεων στην αγορά νέων οχημάτων.

Ορισμένοι παρατηρητές της αγοράς ισχυρίζονται ότι η έκρηξη των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων οφείλεται κυρίως σε αυτούς που είναι αποφασισμένοι να αποκτήσουν την πράσινη τεχνολογία, αλλά και στις επιδοτήσεις που δίνουν πολλές κυβερνήσεις. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι αυτές οι τεράστιες αυξήσεις στη ζήτηση για BEV προκλήθηκαν στην πραγματικότητα μόνο από τις τέσσερις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Ιταλία με ανάπτυξη έως και 122%, η Γερμανία (62,7%), η Γαλλία (34,6%) και Ισπανία (21,8%).

Παρά τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εξακολουθούν να είναι απρόσιτα για άτομα με μέσες αποδοχές και ως εκ τούτου παραμένουν μια πολυτέλεια που ελάχιστοι μπορούν να απολαύσουν.

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon